Linguarte és un mètode, divertit, lúdic i original per aprendre italià, que conjuga la llengua italiana i el llenguatge de l’art, i usa sempre l’art i la història de l’art com a suport didàctic. Linguarte és adequat per a tothom, sigui quin sigui el seu nivell d’italià, i també per a aquells que mai ho han estudiat. Si t’agrada l’art, si vols aprendre italià o vols simplement refrescar, Linguarte és per a tu.
Horari: dijous, de 10h a 12h.
Curs impartit por: Gisella Tiberio, en italià.
Dates: d’Octubre a Juny 2025
Linguarte és un mètode, divertit, lúdic i original per aprendre italià, que conjuga la llengua italiana i el llenguatge de l’art, i usa sempre l’art i la història de l’art com a suport didàctic. Linguarte és adequat per a tothom, sigui quin sigui el seu nivell d’italià, i també per a aquells que mai ho han estudiat. Si t’agrada l’art, si vols aprendre italià o vols simplement refrescar, Linguarte és per a tu.
PART 1
- Fonètica i ortografia, presentem-nos com els artistes del passat.
- Aprenem els números cardinals amb Leonardo Fibonacci, amb el nombre auri i amb Melenconia I d’Albrecht Dürer.
- Els articles i els adjectius demostratius amb el Matrimoni Arnolfini de Jan Van Eyck.
- El present de l’indicatiu dels auxiliars essere i avere i dels verbs regulars de la 1a, 2a i 3a conjugació i l’ús de la forma negativa.
- La nacionalitat dels artistes i l’adjectiu qualificatiu.
- Primer exercici mnemotècnic amb l’aprenentatge de la tornada d’una poesia de Llorenç el Magnífic.
- Creiem el museu virtual de la classe, realitzant la fitxa tècnica d’una obra d’art triada per nosaltres, per utilitzar i aplicar els coneixements i habilitats adquirides durant el primer trimestre.
PART 2
Serà motiu d’especial atenció l’estudi dels verbs irregulars.
- JOC DE ROL amb la Retrospectiva de Sandro Botticelli: visita guiada al museu i repàs dels verbs estudiats. Comença un nou tipus d’exercici: la tavolozza, ‘una mica de tot’.
- EXPLOREM L’ESPAI amb les figures impossibles d’Escher i practicarem amb els verbs irregulars salire i scendere.
- L’ARTICLE INDETERMINAT i : i Coniugi Arnolfini.
- TI PIACE O NON TI PIACE? T’AGRADA O NO T’AGRADA? Aprenem a expressar les nostres opinions observant les obres del passat.
- GIANO, la divinitat més antiga del Panteó romà i els verbs de moviment irregulars: andare i venire.
- TRADUTTORE TRADITORE, traductor traïdor: de la Torre de Babel a la Vulgata de Sant Jeroni, del Moisès de Michelangelo als verbs irregulars de la segona conjugació acabats en -arre, orre, urre.
- Estudiem l’ús de les preposicions di, a, da, a través de temàtiques artístiques.
- L’ART D’ESCOLTAR: monografia de Hans Holbein, la tavolozza, l’exercici “una mica de tot”.
PART 3
- VIATGE EN EL TEMPS. Aprendrem a conjugar els verbs al PASSATO PROSSIMO explorant les al·legories del temps: les tres edats de l’home, les quatre estacions, les hores, les parts del dia, les fases de la vida, per acabar amb La Trinità de Masaccio.
- Conjugarem els verbs a l’IMPERFETTO amb la iconografia de la MORT, des de l’Edat Mitjana al Barroc: la trobada dels tres vius i els tres morts; el Triomf de la MORT; la Dansa Macabra; l’Alfabet de la mort de Holbein; Et in Arcadia ego; la Vanitas. Estudi d’una cançó d’Angelo Branduardi: Vanità di vanità.
- ACCIÓ IMMINENT I ACCIÓ CONTINUATIVA: el verb STARE. A La Creació de Michelangelo de la volta de la Capella Sixtina : “Dio sta per toccare Adamo? Déu està a punt de tocar Adam?” o “si sta allontanando da Adamo? s’està allunyant de Adam?